Vi driver et mindre firma her i Hillerød, og jeg har fået lov at være anonym med navnet, men jeg vil gerne fortælle en lille historie om, hvordan vi (vi er et ægtepar) vendte en søvnig og ærlig talt skrantende virksomhed til en vækstvirksomhed med overskud. Det “skøre” er, at det var én lille ændring, der gjorde hele forskellen.
Vi bruger telefonpasning – og vi vinder
Vi er som sagt et ægtepar, og vi havde for 15 måneder siden 2 ansatte, der hver betjener en servicebil. Og jeg kører den tredje bil, mens min kone dels passer hus, børn og et halvdagsjob.
Hun arbejder fra 9 til 13:30 alle hverdage, og i den periode passede jeg så firmatelefonen – men jeg passede den jo ikke rigtigt, for vel omkring 90% af alle opkald gik på svareren, fordi jeg enten talte i telefon eller sad hos en kunde.
Det var en samtale med en kunde, jeg havde fået anvist af en kollega i branchen, der satte mig på sporet af, hvor forkert vi gjorde det. Han gjorde mig nemlig opmærksom på, at han ganske enkelt ikke vil samarbejde med firmaer, der ikke passer firmatelefonen i åbningstiden.
Blumensaadt i Køge
Vi tog en kontakt et par uger senere til firmaet Blumensaadt nede i Køge, da de kom særdeles højt anbefalet af alle. Det er et firma, der leverer services som for eksempel:
- Telefonpasning
- Kontorservice
De overtog vores firmatelefon, og de fik lidt træning i vores lille niche i verden. Og så tænkte jeg, at der da nok ville dukke en ekstra kunde op i ny og næ…
Nu er vi 5 ansatte
Det gjorde der så også – og lidt til. I dag er vi 5 ansatte + mig. Til gengæld er min kone nu fri for at beskæftige sig med firmaets drift, da vi også har købt deres tilbud om kontorservice.
Det bogstavelig talt VÆLTER ind med kunder, og vi får faktisk mange roser for, at vi altid er der, når folk ringer. Og ingen opdager, at det er et telefonbureau, der svarer. Nå ja.. Helt ærligt: De er sgu bedre til at være søde i telefonen, end jeg er 🙂